Het Autohuis
1541aw Koog aan de Zaan, Nederland
Het Autohuis Company Information
Algemene informatie
Ons Profiel
Het Autohuis in Koog aan de Zaan is een officiële Fiat en Alfa Romeo service dealer die sinds 1984 bestaat. Door de jaren heen hebben wij met onze uitstekende service ons visitekaartje achter gelaten en de trouw van onze klanten is ongekend: ruim 60% levert een Alfa Romeo die bij ons gekocht is weer in wanneer ze bij ons een nieuwe Alfa Romeo komen kopen.
Om ook aan de bezoekers van deze site te laten zien wat een bijzonder merk Alfa Romeo is volgt hieronder een kort historisch overzicht. Auto's vol Italiaanse hartstocht en emotie.
Alle Italiaanse auto's hebben wel iets bijzonders maar de auto's die het embleem van Alfa Romeo dragen springen daar echt tussenuit. En dat ligt niet alleen aan de kenmerkende vormgeving en het karakteristieke motorgeluid maar aan het gehele plaatje, het zijn auto's met uitstraling van grill tot spoiler.
Dit alles is begonnen op de dag dat ir. Nicola Romeo in 1915 de A.L.F.A.-fabriek kocht en er later 'Romeo' aan toevoegde, een wereldmerk was geboren. Waarbij we natuurlijk niet mogen vergeten dat het merk er zonder de broodnodige financiële injecties al lang niet meer geweest zou zijn.
Sinds medio jaren tachtig maakt Alfa Romeo samen met Ferrari en Lancia deel uit van het Fiat-concern. In het begin tot groot ongenoegen van de liefhebbers, zij vreesden dat het merk zijn karakteristieke eigenschappen en zijn eigenzinnigheid zou verliezen. Met de komst van de 75 en 164 en later de 156 en 166 werd het tegendeel bewezen.
Voor het echter allemaal zover was gebeurde er echter ook al het een en ander. Het begon in Portello, vlakbij Milaan in de provincie Lombardije. Daar naartoe verhuisde Alexandre Darracq in 1906 zijn Società Italiana Automobili Darracq onder druk van zijn agenten, de vorige thuisplek bij Napels zou te ver verwijderd zijn van het bedrijvige noorden. De auto's die in de nieuwe fabriek in elkaar gezet werden voldeden totaal niet aan de eisen die de Italiaanse wegomstandigheden vereisten. Het ging dan ook niet goed met de fabriek. In 1909 wilde Darracq wegens de heersende financiële narigheid de fabriek sluiten, dit werd verhinderd door Milanese zakenlieden die wèl wat zagen in de fabriek in Portello.
Met behulp van de Banca Agricola di Milano kochten ze Darracq Italiana. In 1910 werd de fabriek omgedoopt in Società Anonima Lombarda Fabrica Automobili, oftewel A.L.F.A. Hun enige doelstelling werd het bouwen van een door en door Italiaanse auto. Het logo dat ze voor de doop bedachten bestaat uit twee bekende symbolen van de stad Milaan. Het linker deel bestaat uit het rode kruis uit het stadswapen van Milaan, het Sint Joris-kruis. Het rechter deel komt uit het wapen van de eens zo machtige adellijke familie Visconti uit het Milaan van de Middeleeuwen, een kronkelende slang die een jongetje opslokt, 'il Biscione'.
Giuseppe Merosi werd ingehuurd als ontwerper. Deze ervaren man had toen al gewerkt voor Fiat en Marchant. Zijn eerste ontwerpen bestonden uit twee viercilinder zijklepmotoren van 2,4 liter en 4,1 liter met respectievelijk 12 en 24 pk.
De Eerste Wereldoorlog veranderde deze positieve omstandigheden dramatisch. Voor personenauto's was nog maar weinig belangstelling en er werd overgestapt op onderdelen voor het leger. E&eaquten van de aandeelhouders, Albert Darracq, een neef van oprichter Alexandre Darracq, besloot zijn aandelen te verkopen aan een bank die al meerdere aandelen bezat, de Banca di Sconto. De bankdirectie van deze bank maakte zich echter zorgen over hun investering in een bedrijf dat slecht liep en practisch onverkoopbaar was. Ze besloten om te gaan zoeken naar een investeerder die hun aandeel in de fabriek wel wilde hebben. En, in 1915 lukte dat. Ze vonden Nicola Romeo, een 26-jarige gefortuneerde zakenman, die reeds ervaring had opgedaan met de fabricage en verkoop van onder andere mijnbouwmachines en spoorwegmateriaal. Hij kocht alle aandelen die de bank had.
Doordat de situatie in een stroomversnelling kwam naarmate de oorlog vorderde kwam het uiteindelijk zover dat hij in 1918 enig eigenaar werd van A.L.F.A. Hij realiseerde zich dat Alfa al een zekere bekendheid had opgebouwd en hij besloot de naam en het beeldmerk te handhaven, hij voegde er alleen zijn eigen achternaam aan toe. En, ziedaar, Alfa Romeo was geboren.
Ons Profiel.
Het Autohuis werkt met een uitstekend eersteklas team monteurs. Daarnaast hebben wij natuurlijk een directeur, deze doet tevens de verkoop en een administratief medewerkster. Het team is dus gesplitst in kader en monteurs. Tesamen zorgen zij ervoor dat de verleende service volledig naar wens van de klant is.
Afdeling verkoop.
Waarvoor kunt u bij de verschillende afdelingen terecht?
Bij de afdeling verkoop:
•Voor de koop en verkoop van nieuwe en gebruikte Alfa Romeo's.
•Voor het leasen van nieuwe en beperkt gebruikte (showmodellen) Alfa Romeo's.
•Voor de financiering van nieuwe en gebruikte Alfa Romeo's via Fiat Credit Nederland.
•Voor het Alfa Formula-concept, hieronder vallen ook: ◦Top Program, een contract voor onderhoud en reparatie van uw nieuwe Alfa Romeo dat u tegen een laag maandbedrag alle financiële onzekerheden met betrekking tot het onderhoud uit handen neemt. De prijs is afhankelijk van de loopduur van het contract en de verwachte kilometrage na afloop van het contract.
◦Top Assistance, voor verlengde fabrieksgarantie in het tweede en derde jaar en tot 120.000 km op uw nieuwe Alfa Romeo. Dit kan eventueel gecombineerd worden met een verlenging van de mobiliteitshulp.
anemoonstraat 2 Koog aan de Zaan
- Openingstijden
-
Maandag:08:00 - 18:00Dinsdag:08:00 - 18:00Woensdag:08:00 - 18:00Donderdag:08:00 - 21:00Vrijdag:08:00 - 18:00Zaterdag:10:00 - 17:00
- Parkeren
- Het bedrijf heeft een parkeerplaats.
- Telefoonnummer
- +31756164130
- Linki
- Sociale accounts
- Trefwoorden
- fiat-dealer, vervoer, autobedrijf/garage
Het Autohuis Reviews & Ratings
How do you rate this company?
Are you the owner of this company? If so, do not lose the opportunity to update your company's profile, add products, offers and higher position in search engines.