Serviceflat Heerenhage
8446 DC Heerenveen, Nederland
Serviceflat Heerenhage Company Information
Algemene informatie
Zelfstandig wonen in Heerenhage
Als u een Heerenhage woont, dan woont u zelfstandig. U woont niet in een verzorgings- of verpleeghuis. U kunt in Heerenhage blijven wonen, zolang u nog zelfstandig kunt wonen. We kunnen niet 24 uur per dag zorg en toezicht verzorgen, daarvoor zult u een beroep moeten doen op verpleeghuiszorg.
Kale huur
We hebben verschillende types appartementen met een verschillende huurprijs. De huurprijs is ondermeer afhankelijk van de oppervlakte. Ook speelt een rol of het appartement gerenoveerd of niet gerenoveerd is. De verhuurder betaalt uit de huuropbrengsten het onderhoud van het gebouw en de tuin.
Woonservicekosten
Het gaat om een voorschot per maand. Jaarlijks wordt er een afrekening gemaakt. Het gaat bijvoorbeeld om de kosten voor verwarming, water, glazen wassen en het schoonmaken van algemene ruimten. Het schoonmaken van algemene ruimten is uitbesteed aan een externe partij. In 2016 waren de kosten - na verrekening ongeveer - 150 euro per maand.
Calamiteitenzorg en thuiszorg
Calamiteitenzorg is gericht op incidentele omstandigheden. Denk aan een situatie waarin u bent gevallen en niet zelf kunt opstaan. Tot 1 juli 2017 werd de calamiteitenzorg vanuit het gebouw Heerenhage verzorgd door De Friese Wouden. Vanaf 1 juli 2017 wordt de calamiteitenzorg georganiseerd door dezelfde thuiszorgorganisatie, maar vanuit de wijk. Als u alarm maakt hebt u meteen contact met de medewerkers van de alarmcentrale. Zo nodig komen ze u meteen te hulp of nemen andere maatregelen zoals het bellen van een ambulance. De kosten bedragen op dit moment 26 euro per maand en u hebt zelf de keuze of u van deze dienst gebruik wilt maken. Voorheen waren de kosten ruim 80 euro per maand en daarmee voor sommige mensen een aanzienlijke kostenpost.
Wanneer u structureel zorg nodig hebt, bijvoorbeeld bij wassen en aankleden, medicijnbeheer, het aan- of uittrekken van steunkousen, wondzorg of stomazorg dan kunt u een beroep doen op thuiszorg. Ook daarvoor bevelen we u graag de goede zorgen van De Friese Wouden aan als onze preferred supplier.
Wijzigingen in de zorg per 1 januari 2015
Langdurige zorg is overgegaan van de AWBZ naar de Wet langdurige zorg (Wlz) en de Zorgverzekeringswet. Voor langdurige zorg moet u een aanvraag indienen bij het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg). De Wlz wordt uitgevoerd door uw zorgverzekering en geregeld door het zorgkantoor, net als voorheen bij de AWBZ. Elke verzekeraar heeft andere voorwaarden. Ook binnen het nieuwe stelsel betaalt u een eigen bijdrage voor zorg. Het basispakket blijft bestaan, hier verandert niks aan. U kunt dus nog steeds naar de huisarts zonder dat dat van uw eigen risico betaald moet worden. Daarnaast is vanaf 2015 'verpleging en verzorging in de wijk' aan het basispakket toegevoegd. Met de veranderingen in de langdurige zorg per 1 januari 2015 is een aantal zaken dus overgegaan naar de zorgverzekeraar. Vooral als u thuis woont en langdurige zorg nodig heeft.
Huishoudelijke hulp
U kunt huishoudelijke hulp krijgen via onze preferred supplier De Friese Wouden huishoudelijke hulp. We brengen u graag met deze organisatie in contact maar u kunt ook zelf contact opnemen via telefoonnummer 088 512 4000. Wellicht komt u in aanmerking voor ondersteuning door de gemeente zoals hulp bij het huishouden of respijtzorg voor mantelzorgers. Dit is geregeld in de Wmo 2015 die de gemeente uitvoert.
Maaltijden
Als u niet meer zelf kunt zorgen voor maaltijden, dan kunt u een beroep doen op een maaltijdleverancier. We werken samen met Food Connect, maar er zijn ook andere leveranciers. U bent vrij in de keuze van een leverancier en u maakt met die leverancier zelf afspraken over menukeuze en het aantal maaltijden wat u afneemt.
Uw persoonlijke was
Bijna alle appartementen hebben een wasmachineaansluiting. Als u geen aansluiting hebt of u hebt geen wasmachine, dan kunnen we uw was verzorgen. U kunt de was brengen van maandag tot en met vrijdag. Meestal krijgt u de was uiterlijk de volgende dat weer terug. De was die u op vrijdag na 11.00 aanlevert krijgt u maandag weer terug.
Servicepunt en technische storingen
Het servicepunt is dagelijks geopend van 9.00 tot 12.00, maar tussen 9.00 en 17.00 zijn we altijd telefonisch bereikbaar. Het servicepunt ondersteunt u graag met raad en daad en u kunt met uw vragen bij de medewerkers terecht. Technische storingen kunt u ook bij het servicepunt melden. Buiten kantooruren en in het weekend is er een storingsdienst van G4S.
Leegstand en Carex
We hebben al langer te maken met leegstand. Senioren willen graag in Heerenhage komen wonen, maar de vraag past niet bij ons aanbod. De badkamer is bijvoorbeeld niet geschikt om te gebruiken als je afhankelijk bent van een rollator of rolstoel. Daarnaast hebben we een structureel overschot van ongeveer 100 woningen. Het is de bedoeling om het huidige Heerenhage te slopen en opnieuw op te bouwen in een kleinere vorm. Senioren moeten uiterlijk eind december verhuizen. We hebben hen vervangende woonruimte binnen de eigen organisatie aangeboden. Niet iedereen maakt van dat aanbod gebruik. Een aantal bewoners is al heel snel vertrokken en heeft niet gewacht tot december. Er werd door hen rekening gehouden met de mogelijkheid dat er dan niets beschikbaar zou zijn.
De leegstand neemt fors toe en voor tijdelijke verhuur is Carex ingezet. Carex verhuurt tijdelijk aan mensen die behoefte hebben aan woonruimte. De rechten van deze bewoners zijn niet gelijk aan de rechten van senioren die in Heerenhage wonen. Ook kunnen de senioren deelnemen aan activiteiten en gebruik maken van gemeenschappelijke voorzieningen.
Heerenhage 1 Heerenveen
- Openingstijden
- Parkeren
- Het bedrijf heeft een parkeerplaats.
- Telefoonnummer
- +31513623781
- Linki
- Sociale accounts
- Trefwoorden
- woningverhuur
Serviceflat Heerenhage Reviews & Ratings
How do you rate this company?
Are you the owner of this company? If so, do not lose the opportunity to update your company's profile, add products, offers and higher position in search engines.